فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

ایجاد برنامه های پیچیده تر _ قسمت 1

برنامه های عدای علاوه بر کنترل هایی مانند Button و یا TextBox و …. ، عموما دارای بخش هایی مانند نوار ابزار و نوار وضعیت نیز هستند. ایجاد این قسمت ها با استفاده از کنترل های موجود در وِیژوال C# کار بسیار ساده ای است.
در بخش بعد برنامه ای خواهیم نوشت که بوسیله ان بتوانیم متن وارد شده در برنامه را تغغیر دهیم و آن را به حروف بزرگ یا کوچک تبدیل کنیم.
برنامه ویرایشگر متن:
در قسمت امتحانکنید زیر، برنامه ای خواهیم نوشت که بوسیله ان متن وارد شده در یک Textbox را ویرایش کرد.در این برنامه از یک نوار ابزار استفاده می کنیم تا بوسیله آن رنگ متن را تغییر دهیم و یا آن را به حروف بزرگ و یا کوچک تبدیل کنیم.
همچنین در این برنامه از یک نوار وضعیت نیز استفاده می کنیم تا بتوانیم هنگامی که بر روی یکی از کلید های نوار ابزار کلیک شد، وضعیت برنامه را بر اساس آن نمایش دهیم.
اولین مرحله در این برنامه ایجاد یک پروژه جدید است.

امتحان کنید: ایجاد یک برنامه ویرایشگر متن

  • یک پروزه جدید به نام Text Editor ایجاد کنید.
  • در اغلب موارد نام Form1 برای یک فرم مناسب نیستف زیرا در برنامه به وسیله ی این نام نمی توان فرم ها را از یکدیگر را تشخیص داد. برای تغییر نام فرم این برنامه، در پنجره  Solution Explorer بر روی نام فرم کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Rename را انتخاب کنید. سپس همانند شکل زیر نام فرم را به TextEditor.cs تغییر دهید.
soloution
  • حال بر روی فرم در قسمت طراحی فرم کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس در پنجره Properties خاصیت Text ان را به  Text Editor و خاصیت Size فرم را به 460;600 تغییر دهید.
در قسمت بعد به طراحی رابط کاربری برنامه خواهیم پرداخت.

ایجاد نوار ابزار:

همانطور که می دانید یک نوار ابزار مجموعه ای از کنترل هاست که اغلب ان ها Button هستند، همانند نوار ابزار موجود در محیط ویژوال استودیو در بخش امتحان کنید بعد، یک نوار ابزار  برای برنامه ایجاد کرده Button  های مورد نیاز را نیز به آن اضافه خواهیم کرد.

امتحان کنید: اضافه کردن نوار ابزار

  • با استفاده از قسمت جعبه ابزرا ویژوال استودیو، کنترل ToolStrip را انتخاب کرده و بوسیله ماوس ان را  بر روی فرم قرار دهید. این کنترل به صورت اتوماتیک در بالای فرم قرار خواهد گرفت.
  • برای اینکه بتوانیم تعدادی کنترل را به نوار ابزار اضافه کنیم، باید از پنجره Items Coleection Editor استفاده کنیم.برای نمایش این پنجره بر روی نوار ابزار در بالای فرم کلیک راست  کنید و از منوی باز شده گزینه Edit Items… را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید شش کنترل Button به نوار ابزار اضافه می کنیم تا در برنامه از ان ها استفاده کنیم. دکمه های UpperCase ,LowerCase ,Blue ,Red ,Clear  و دکمه About
  • با استفاده از پنجره Items Collection Editor می توانید کنترلهای مورد نیاز خود را به نوار ابزار اضافه کنید. برای انتخاب نوع کنترل باید از ComboBox  ای که در گوشه بالای سمت چپ صفحه قرار دارد استفاده کنید از لیست این قسمت گزینه Button را انتخاب کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید تا یک کنترل Button به فرم اضافه شود. به این ترتیب لیستی  مربوط به خاصیت های مربوط به این کنترل را، همانند خاصیت های موجود  در پنجره Properties مشاهده خواهید کرد. برای  تمام کنترل هایی که در این قسمت اضافه می کنیم نام ونحوه  نمایش آنها را تغییر دهید، یک ایکون مناسب برای آنها انتخاب کنید، متن داخل انها را پاک کنید و یک متن راهنمای مناسب برای ان ها قرار دهید. خاصیت Name کنترل Button جدید را هماننذ شکل زیر به tbrClear تغییر دهید. این کنترل برای پاک کردن متن وارد شده در داخل ویرایشگر به کار می رود.
Toolstrip
  • خاصیت DisplayStyle را نیز به Image تغییر دهید.
  • در لیست خاصیت های موجود برای این کنترل، خاصیت Image

ادامه دارد…..


موضوعات مرتبط: ایجاد برنامه های پیچیده تر _ قسمت 1 ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, | 7:48 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon